Toiduuudised

Kuus põhjust, miks kevadel oma tervise nimel rabarberit süüa

Õhtuleht.ee, 22. aprill 2015, 16:39

12 KOMMENTAARI

u
Urmas Kokassaar/ 23. aprill 2015, 10:47
Et rabarber on hapu, seda teavad kõik. Hapu maitse põhjustavad orgaanilised happed: õun-, sidrun- ja oblikhape. Tervisliku toitumise seisukohast pakubki kõige rohkem kõneainet oblikhape, mis kaltsiumiga reageerides moodustab sooli-oksalaate. Et oblikhape seob kaltsiumi, võib rikkalikul rabarberi söömisel häiruda organismi kaltsiumi ainevahetus. Tasub teada, et lehtedes on oblikhapet kuni kümme korda rohkem kui leherootsudes. Samuti on vanemad leherootsud võrreldes noorematega tunduvalt puisemad ning oblikhapperikkamad. Oblikhapperikkad toidud pole soovitatavad luude hõrenemise ehk osteoporoosi, maksahaiguste ning oblikhappest koosnevate neerukivide esinemisel. Kui rabarberit just igapäevaselt suurtes kogustes ei sööda, siis ei tekita ka oblikhape probleeme.
r
rabarberit/ 23. aprill 2015, 09:25
ei tohi süüa siis,kui ta on "vanaks"kasvanud!Nüüd ,kui varred veel väga noored .ei maksa oblikhapet karta!
m
?????/ 23. aprill 2015, 05:30
h
Hildur/ 23. aprill 2015, 09:47
r
rabarberileht/ 22. aprill 2015, 20:41
on kuumas saunas hea istumise alla panna
h
Hildur/ 22. aprill 2015, 19:31
Esimese värske aiasaaduse tervislikkust rõhutades ei tohi aga unustada üht olulist seika: rabarber sisaldab ohtrasti oblik- ehk oksaalhapet. Viimane moodustab organismis koos kaltsiumiga raskesti lahustuvaid sooli, mis võivad eelsoodumuse korral ladestuda soolade või kividena siseorganites, kõige sagedamini neerudes. Samas läheb luudele ja hammastele vajalik kaltsium aga kaduma. Seepärast soovitatavadki toitumisasjatundjad rabarberit tarbida mitte liiga tihti ega suurtes kogustes. Koos rabarberiga peaks alati kasutama mõnda piimatoodet, mis ühe teooria kohaselt siduvat endaga oblikhapet, teise järgi aga aitavat korvata kaltsiumikaotust.
Kummat teooriat uskuda, polegi nii oluline kui meeles pidada, et rabarberiga koos tuleks alati pruukida piimaga keedetud riisi- või mannaputru või lihtsalt piima, jäätist, kohupiimakreemi või vahukoort.
Ja veel üks oluline seik. Kui veel üsna hiljaaegu soovitati noori lehti varakevadel kasutada salatina, siis nüüd peetakse rabarberilehti lausa mürgisteks. Ja nii uskumatuna kui see ka tundub, kuid surm rabarberilehtede rohke söömise tagajärjel pole maailmas sugugi haruldane. Niisiis tuleks kevadel loodusest leida muud värsket rohelist – nõgest, põdrakanepit, võilille või kortslehte.
n
nii see on/ 23. aprill 2015, 09:46
Rabarberi kissell mannapudruga või kohupiima kreemiga on parim kodumaine magustoit. Mi rabarberi lehtedesse puutub, siis neid tuleb kupatada kuni lehed värvi muudavad, siis pole mingit ohtu enam. Meie vanemad keetsid kevadeti rabarberilehe suppi suitsulihaga. Tehakse seda praegugi ja võin ütelda, et väga hea supp saab.
k
Kah tark aga kumb siis targem on?/ 22. aprill 2015, 18:38
Toiteväärtus
Lehevarte toiteväärtus ei ole kõrge, ka vitamiinide sisaldus on suhteliselt madal. Märkimisväärsel hulgal sisaldavad lehevarred mineraalaineid, eriti kaaliumisooli. Meeldiva hapu maitse annavad lehevartele orgaanilised happed, millest inimorganismile on kasulikud õun- ja sidrunhape. Rohkesti sisaldub rabarberivartes aga ka oblikhapet, mille toime on küll teatud määral kahjulik (kaltsiumi sidumise tõttu), kuid selle toimet saab kulinaarsete võtetega pehmendada.
r
Riisikas/ 22. aprill 2015, 17:54
Juba jälle see rabarberijutt!
e
eh/ 22. aprill 2015, 16:56
1. Rabarber on hea luudele ja hammastele. Tänu kõrgele kaltsiumisisaldusele aitab rabarber hoida luud ja hambad terved.
Nagu mismõttes? Eluaeg on räägitud, et rabarberis olev hape viib organismist kaltsiumi välja ja nüüd on äkki vastupidi või! No tere geeniused!
x
x/ 22. aprill 2015, 18:30
jh ja sp ei tohi ntx apelsinimahla juua
m
23. aprill 2015, 10:50
ma pole veel kuulnud, wt apelsinimahlas on oksaalhape