Toiduuudised

Parema tervise nimel: päevane suhkrukogus ärgu ületagu 12 teelusikatäit! (1)

Toimetas Silja Paavle, 19. märts 2015 12:03
Foto: PantherMedia / Scanpix
Ülekaalulisuse ja kaariese riski vähendamiseks peaksid lapsed ja täiskasvanud vähendama igapäevaselt karastusjookide ja magusate toitudega tarbitava suhkru kogust, rõhutab Maailma Tervishoiu Organisatsioon.

Tarbimiskogust tuleks ekspertide hinnangul vähendada alla 10%-ni päevasest energiatarbimisest, see on umbes 50 grammi või 12 teelusikatäit suhkrut täiskasvanu kohta. Ideaalne tarbimiskogus oleks alla 5% päevasest energiatarbest.

"Meil on kindlad tõendid, et lihtsuhkrute vähendamine alla 10% energiast toob kaasa ülekaalulisuse, rasvumise ja kaariese esinemise languse," vahendab portaal Meditsiiniuudised WHO eksperdi Francesco Branca sõnu.

Paljudes Euroopa Liidu riikides ületab hetkel suhkrute tarbimine 10% piiri jäädes 7-17% vahel. Monique Goyens, Euroopa Tarbijaühenduse peadirektor ütles, et enamikul tarbijatel pole aimu, kui palju suhkruid nad tarbivad, sest enamik tarbitavast on peidetud töödeldud jookidesse ja toitudesse ning ka märgistuselt ei selgu tegelik kogus. "Keegi ei lisa tassile teele või kohvile 4-5 teelusikatäit suhkrut. Aga see on kogus, mille võite saada 1 jogurti söömisel," kinnitas ta

Samal teemal

17.02.2016
Mis juhtub su tervisega, kui lõpetad magusate karastusjookide tarbimise?
16.04.2015
Kolm viisi, kuidas Coca-Cola hambaid kahjustab
13.03.2015
Hooli oma südamest: liigu, toitu tervislikult ja hoidu stressist
26.02.2015
Seitse lihtsat nippi ülesöömisest hoidumiseks