Toiduuudised

TOITUMISNÕU VEEBIST: selle järgi süües võib õhtuti suisa nälga jääda

Piret Parik, 6. märts 2015 07:00

12 KOMMENTAARI

h
HeH/ 6. märts 2015 21:36
kui sellise õhtusöögiga "vastu ei pea", on toitumiskavas midagi valesti.
On vana rahvatarkus, mis tegelikult on toitumise (tervisliku toitumise) tõsine raudvara, aga mida kiputakse unustama.
Tuletame siis meelde:
Hommikusöök söö ise, lõuna jaga sõbraga ja õhtusöök anna vaenlasele.
Kõige olulisem on hommikusöök!
• Hommikueine tasakaalustab öö jooksul madalaks muutunud veresuhkru taseme. Päeva alustava toidukorra vahelejätmine koormab liigselt maksa, sest maks on organ, mis peab seetõttu veresuhkru taseme ise kuidagi tasakaalustama.
• Korraliku hommikusöögi söönud inimene on tavaliselt paremas tujus kui tema näljane sõber, kes kogu aeg midagi näksida tahaks – hommikul söömine vähendab näksimisvajadust ja on tõenäoline, et see aitab ka ülejäänud päeval mõistlikult toituda. Vastasel juhul võib tühi kõht ahvatleda liigsöömisele.
• Kuna hommikueine paneb organismi ainevahetuse korralikult tööle ning kiirendab seda, ei tohiks hommikusöögist loobuda ka need, kes on otsustanud dieeti pidada.
Hommikusöögi tähtsaim ülesanne on varustada meid päeva alustamiseks vajaliku energiaga, nii et seda jaguks nii kehale kui vaimule. Selleks peab hommikusöök olema piisavalt toitev ning koosnema täisteratoodetest ning värsketest puu- ja juurviljadest, mis on süsivesikuterikkad ning mis kindlustavad glükoosi järkjärgulise imendumisega organismis normaalse veresuhkru taseme.
Lõunasöök jaga sõbraga:
see tähendab seda, et lõunasöök peks olema mõistlik, mitte organismi koormav. Meie sööme tavaliselt vastupidi - hommikul kerge snäkk ja lõunaajal korralik kõva söök. See "kõva söök" jaga rahumeeli pooleks, et oleks organismile mittekoormav. Muidu on päeva teine pool "leiva lusse laskmine" ja õhtuks inimene väsinud.
Õhtusöök anna vaenasele:
Õhtuks tasub süüa pigem"oodet". Kerge õhtueine. Kindlasti mitte korralik ja tugev söök. Siin artiklis näiteks toodu on õhtueineks täiesti paslik, kui oled eelnevat toitumiskava järginud.
Enne magamaminekut korralik kõhutäis tähendab Sinu organismile terve öö töötegemist ja hommikul ärkad väsinu ning kurnatuna...
t
Tobe värk!/ 6. märts 2015 15:23
Ei saa ükski tööinimene nii söönuks.
a
Ants/ 6. märts 2015 15:49
küsimus vist polegi, kas inimene saab söönuks pugides kilode viisi saiakesi või ta eesmärk on saavutada väga hea vorm? Kahte ilmselgelt korraga ei saa. Need on ikka väga suured erandid, kes väga kiire ainevahetusega jne.
p
6. märts 2015 15:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
teadja/ 6. märts 2015 22:31
bonsuna.com ei ole mitte kuidagi Kiivikaga seotud. Ei ole kunagi olnudki.
n
6. märts 2015 11:16
No puhas debiilsus. Loo autor sööb kavadele LISAKS ja siis imestab miks kaal ei lange.
Ma olen ise fitlapi kasutaja olnud peaaegu 2 kuud ja millised on tulemused? Stardikaal oli 98,2 kg ja täna hommikul oli kaalunumbrik 89,3kg. Kava jälgin grammi täpsusega ja trenni teen nii kuis jaksan.
Enne mingi programmi kasutamist tuleks see ka läbi lugeda ja asi endale selgeks teha. Edukas kaalulangets toimib ainult siis kui keha on kerges miinus kaloraazis. Aga see tibin ju sõi lisaks- kergest miinus kaloraazist sai normkaloraaz.
m
mõistmatu../ 6. märts 2015 11:07
Kui jälgid kaalustalla programme, siis on VÕIMATU nälga jääda! Põhimõtteliselt võid süüa päevas pool kilo liha ja piiramatult juurikaid.. Ja viimase toidu võid süüa kasvõi öösel, ainuke reegel et vähemalt tunnike peaks jääma magamaminekuni.. Autor võiks alustuseks endale süsteemi selgeks teha ja siis hakata sõna võtma! Ja kui ise ei viitsi süveneda, siis küsi mõne inimese käest, kes kava järgib. Ehk siis loll jutt suhu tagasi!
n
6. märts 2015 16:49
h
HMM/ 6. märts 2015 10:41
kell 20 õhtul saab süüa omletti ja puuvilja ja inimene pole rahul?!Hädapätakas! :)
k
kasutaja/ 6. märts 2015 10:24
Olen ise kasutaja ja tundub et tema pole kõike seda lehte läbi lugenud,siis ta teaks et selle järgi toitudes on võimatu nälga jääda.Ta paneb oma kogustega ikka kõvasti mööda.Alustada võiks kõigepealt korralikult lehe tutvumisega :)

k
Khm/ 6. märts 2015 09:49
Kui on soov kaalu langetada, siis see tähendab ka madalat kaloraaži toitudes ja korralikku trenni, muidu pole ju asjal mõtet.
o
ON peab/ 6. märts 2015 09:28
ikka laus loll inimene olema, kes järgib wannabe toitumis nõustajaid internetis. Iga jobu , kes trenni teeb ja toitub ala "tervislikult" ehitab oma blogi ja "aitab"inimesi. Sellega teeb pigem inimestele liiga kui aitab. Ega ilmaasjata pole toitumisnõustajad nö arstid. Igale inimesele ei sobi päevas 3 õuna ja 2 muna süüa.
õ
õgardmees/ 6. märts 2015 09:01
Kell 20 on selline omlett ja apelsin täiesti piisav söök isegi mulle.