Toiduuudised

Viis imelihtsat viisi, kuidas igapäevast menüüd tervislikumaks muuta (3)

Silja Paavle, 23. veebruar 2015 11:54
Kuigi sool on üldiste arusaamade kohaselt tervisele kahjulik, ei kehti see Himaalaja roosa soola kohta. Foto: PantherMedia / Scanpix
Kuigi internetis ringlevad vastuolulised toitumisnõuanded võivad heidutada, on tõde tervislik toitumine tegelikkuses üsna lihtne.

MindBodyGreen toob välja viis uuendust, mida sisse viies on võimalik imelihtsalt tervislikumalt toituda.

Samal teemal

1. Kasuta toiduvalmistamisel kookosõli. Kookosõli võib olla küll taimeõlist kallim, kuid need mõned lisaeurod on seda väärt. Tänu unikaalsele koostisele aitab kookosõli kehal rasva tõhusamalt põletada ning aitab ka söögiisu kontrolli all hoida. Samuti aitab kookosõli tarbimine ennetada mõnesid infektsioone.

2. Kasuta lauasoola asemel roosat Himaalaja soola. Kuigi sool on üldiste arusaamade kohaselt tervisele kahjulik, ei kehti see Himaalaja roosa soola kohta. See sisaldab 84 erinevat mineraale ja ühendeid, mis üheskoos on tervisele kasulikud. Himaalaja sool aitab ka veresuhkrut tasakaalus hoida ning võib isegi ööunele soodustavalt mõjuda.

3. Too munad hommikusöögilauale tagasi. Viimasel ajal on hommikusöögiks moekas tarvitada smuutisid. Suhkrurikastel smuutidel on kindlasti tervisliku toitumise juures oma koht, kuid proovi päeva alustada hoopis kõrge valgusisalduse- ja madala suhkrusisaldusega roogadega ning. Munades on paljuvalku, lisaks ka vitamiine ja mineraalaineid.

4. Vaheta üks tass kohvi päevas välja tee vastu. Sa ei pea kohvist loobuma, vaid lihtsalt asendad ühe kohvitassi päevas taimeteega. Kui jood vähem kohvi, aitab see vähendada stressi, kehal veresuhkrut kontrolli all hoida ning vähendada ka seedehäireid, näiteks kõrvetisi.

5. Lisa toidulauale rohkem tumerohelisi lehtköögivilju. Selmet keskenduda, mida oma menüüst kõrvaldada, lisa sinna hoopis asju, mille kasulikkuses oled kindel. Tumerohelisi lehtköögivilju, näiteks lehtkapsast süüa, on suurepärane võimalus menüü rikastamiseks. Lehtkapsas on ohtralt kiudaineid, lisaks ka rauda ja antioksüdante ehk kõike seda, mida keha tõesti vajab.