Toiduuudised

Seitse nippi, kuidas tervislikult näksida 

Õhtuleht.ee, 10. veebruar 2015, 17:05
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tervislik toitumine on päevakorral igal aastaajal. Portaal youbeauty.com koostas tervisliku näksimise reeglistiku. Seejuures paneb portaal südamele, et päeviti näksijad on väiksema tõenäosusega ülekaalus kui need, kelle suu õhtuti paigal ei seisa.

1. Vähenda näksimise kogust. Snäkk peaks andma 100-200 kilokalorit. Eelista madalamat lubatud kogust, kui pead dieeti, ning kõrgemat, kui soovid säilitada kehakaalu.

Samal teemal

2. Ajasta näksimine õigesti. Liiga pikalt söömata olek aeglustab ainevahetust, mistõttu põletab keha tavapärasest vähem rasva. See võib inimese muuta tavapärasest näljasemaks. Sestap soovitatakse võtta väike suupiste kolm tundi pärast hommiku- ja lõunasööki.

3. Arvuta kalorid kokku. Inimesed, kes näksivad toitu väikestest pakenditest, söövad kuni kaks korda rohkem kui need, kes kasutavad näksimiseks suuri pakendeid.

4. Söö asju segamini. Kui proovid päevas süüa vähemalt ühe snäki värsketest puuviljadest, juurviljadest, täisteratoodetest, pähklitest või väherasvastest piimatoodetest, annad oma kehale suurema tõenäosusega kõike, mida ta vajab.

5. Peida rämpstoit. Uuringud näitavad, et inimesed söövad läbipaistvast kausist rohkem kommi kui läbipaistmatust. Seda nippi tasub kasutada ning peita ebatervislik toit kaussidesse, kust toitu otsiv pilk seda kohe ei leia.

6. Kavalda oma kõht üle. Silmad on täiskõhutunde mõjutajad: suurt portsjonit nähes teab inimene, et sellest on vaja kõht väga täis saada, näiliselt väike portsjon täidab psühholoogiliselt kõhtu aeglasemini. Just seepärast lubavad vee ja õhuga täidetud toidud, näiteks maisipallid või supp, süüa suuri koguseid väheste kaloritega.

7. Näksi teadlikult. Parem on rahuldada oma isusid kord või kaks nädalas, selmet neid ignoreerida. Kui tead, et tulemas on näksimist tõotav õhtu, piira oma hommikusöögijärgse snäki kalorsust.