Toiduuudised

Trenn põletab jõulukilod 

Reeli Maasikamäe, 26. detsember 2014, 11:38
Kuna inimesed kipuvad jõuluperioodil harvem treeningusaali sattuma, võiks pühade ajal trenni asendada näiteks uisutamisega.Foto: Heiko Kruusi
Üks, mida kõik jõululauas vältida üritavad, aga mis sageli ikkagi juhtub, on ülesöömine. Kuidas laual peidus olevaid riukaid vältida?

Liis Kutsar, personaaltreener

Meie pere jõulud algavad detsembrikuus, kui pere kolm last ootavad pikisilmi, mida põnevat või magusat päkapikud toovad. Sätin koju jõulukaunistusi ja paar päeva enne jõule toome tuppa kuuse, mida koos ehime.

Samal teemal

Peata talvine kaalutõus!
23. detsember 2014, 10:03
Jooksujalu pekist priiks
22. detsember 2014, 08:40

Tavaliselt algavad inimestel jõulupidustused ja üritused juba nädalaid varem ja trenniskäimine jääb taga­plaanile. Seega on jõulud minu jaoks väga mõnus ja rahulik puhkamise ja perega olemise aeg.

Mis on toidulaual? Jõululaupäeval käime tavaliselt päevasel jumala­teenistusel, lähme minu vanemate juurde ja sööme ema valmistatud imelisi jõuluroogi. Enne kirikusse minekut katab ema külmlaua suupistetega.

Pärast teenistust joome esmalt sooja glögi mand­lite ja rosinatega ning siis istume koos pidulauda, mis on kaetud ahjukartulite, küpsetatud sealiha, prae- ja mulgikapsa, verivorstide ja hautatud köögiviljadega. Lisaks tavapärasele on alati ka midagi uut – veiseliha, kala või kana. Sel aastal plaanib ema küpsetada kalkunit. Magustoiduks on meil rammus kook Bumerang.

Tavaliselt käivad meil kodus samal ajal päkapikud, nii et koju minnes on kuusealune pakke täis.

Kas sööte pühade ajal rohkem? Enamasti söön ikka sama koguse, mis tavaliselt, kuid arvestades, et sel perioodil ma tavapäraseid trenne ei tee, siis söön ehk ikka natuke rohkem, kui ära kulutan. Üldiselt ma ei kipu ennast väga sageli kaaluma. Nii et seda, kui palju jõulude ajal juurde võtan, ma ei tea.

Tavaliselt aitab regulaarne liikumisharjumus vältida pühadeaegset kaalutõusu. Samas, isegi kui tuleb lisakilosid, siis 2. jaanuarist algavad taas tõhusad treeningud, nii et ma ei muretse nende pärast.

Liisi soovitused

> Ära söö jõulutoite enne, kui saabub jõululaupäev.

> Ka pühade ajal järgi taldrikureeglit – pool taldrikut köögivilju, veerand liha, veerand kartulit.

> Kui oled jõululaualt juba kõike proovinud, ära tõsta teist portsjonit, vaid tõuse lauast ja leia endale mõni aktiivne tegevus. Mina mängin ja möllan lastega.

> Kuna inimesed kipuvad jõuluperioodil harvem treeningusaali sattuma, võiks pühade ajal trenni asendada lumerookimise, kelgutamise, uisutamise või jalutamisega.