Toiduuudised

Tervislikud toidud, mida peaksid tegelikult vältima (4)

Silja Paavle, 17. oktoober 2014 12:50
Foto: TEET MALSROOS
Kui ka mõnda toitu peetakse tervislikuks, ei pruugi need seda ometi olla. Neisse on peidetud lisandeid, mis mõjuvad kahjulikult nii dieedile kui pikas plaanis organismile tervikuna. Mida peaks vältima?

Valmissalatid. Salatite söömine on hea nii dieeti pidades kui südame tervisele mõeldes. Kuid – seda ainult siis, kui salati ise valmis teed. Poe või restoranisalatid sisaldavad sageli suure kalorisisaldusega maitset parandavaid rasvaseid lisaaineid nagu näiteks vahukoor, juust, majonees, praetud liha ja praetud krutoonid.
Salatid nende lisanditega on küll maitsvad, kuid neid süües ei maksa end petta, et toitud tervislikult. Ka kaalust alla võtta ei pruugi neid süües õnnestuda.

Samal teemal

Rasvavaba jäätis. Tervislike eluviiside hindajad on tõenäoliselt kõik proovinud jäätise rasva- ja suhkruvabasid variante. Need maitsevad hästi! Kuid – karm tõde on see, et miski peab selle imelise maitse tagama. Rasvavaba jäätis on tavaliselt täis suhkrut ning suhkruvaba jäätis sisaldab tavaliselt palju rasvu.
Rasvavaba jäätise asemel on kasulik süüa hoopis külmutatud jogurtit. See ei pruugi küll nii hästi maitseda, kuid kindlasti on see keha jaoks palju tervislikum valik.

Kanatiivad. Kana, mida soovitatakse madala rasvasisalduse tõttu tervislikke eluviise järgides süüa, ei ole seda tervikuna ometi. Tervislik on kanast peamiselt vaid ilma nahata rinnaosa, kanatiivad sisaldavad palju rasva ja kolesterooli. Lisaks leotatakse kanatiibu tavaliselt suure suhkru- ja rasvasisaldusega kastmes, mis lisab tiibadele palju kaloreid.
Kui hindad tervislikke eluviise, söö kanarinda.

Puuviljamahl. Kuna puuviljad on tervislikud, siis peaks seda olema ka puuviljamahl. Kuid – puuviljamahlad võivad sisaldada pea sama palju suhkrut kui karastusjoogid ja ei aita nii sugugi tervislike eluviiside järgimisele kaasa.
Poemahladest tervislikumad on kindlasti kodus valmistatud puuviljamahlad, kuid et nendeski on palju suhkrut, võta neid pigem eine kui joogina.

Valgubatoonid on käepärane valik kiirustades. Needki pole nii tervislikud, kui esmapilgul tundub. Lisaks kehale vajalikele valkudele sisaldavad need ka palju kräppi. Näiteks on enamik valgubatoone täis suhkrut. Seepärast hoidu valgubatoonide näkitsemisest igapäevaselt.

Samal teemal

22.10.2014
Kuidas see käib? Pika elu dieedis on Jaapani mõjutused
07.10.2014
Kuidas töökohal tervislikumalt toituda?