Terviseomlett. Arhiivipilt.

Foto: Panthermedia/Scanpix
Evelin ilves 13. veebruar 2022 07:33

Kui mul vastuvõtul inimestega toit ja selle seos tervisega jutuks tuleb, jõuame varem või hiljem ikkagi sinna, et lisaks iseendale hea ja parema taldrikule võlumise tuleb sinna igal söögikorral lisada ka toekas ports midagi sellist, mis kõhubaktereil nälja kustutab ning meele rõõmsaks teeb.

Piltlikult öeldes sõltub sellest ka meie enda enesetunne ja tuju. Mikrobioomil on oluline roll nii meie immuunsuse kvaliteedi kui meeleolude dirigeerimisel. Toit, mida nad vajavad, sisaldub enamasti kiudainetes, millest me ise suurt lugu pidada ei mõista.

Kiudainete allikad on aga puu- ja köögiviljad, marjad, seemned, täisteraviljad. Ent kuidas teha üks maitsev inglise hommikusöök nii, et ka bakterid oma jao kätte saaksid? Võimalusi on palju, kuid mitte kõik nad pole meile endile innustavalt mokkamööda.

Möödunud pühapäeval olin ise ka üllatunud, et pisut ebaharilik valik nii maitsvaks osutus ning mitte ainult mulle – kogu väiksele perele. Siin ta on rõõmuga teiega jagamiseks:

Energiaomlett kahele

Vaja läheb:

  • 4 muna

  • 2 väiksemat viilu sinki

  • suur peotäis mungoa- või läätseidusid

  • 2 spl hakitud rohelist sibulat

  • 2 spl piima (meie panime kaerapiima)

  • pisut riivitud juustu (parma on super, teised kõvad juustud ka)

  • maitseks soola ja pipart, vajadusel praadimiseks killuke võid

Tee nii

Haki sink ning prae madalal kuumusel kuldseks. Kui sellest piisavalt rasva ei eraldu, lisa pisut võid. Sega sinna hulka idud ja rohesibul ning kuumuta paar minutit. Seejärel kalla kõik üle muna-piima seguga ning lase kaane all madalal kuumusel kerkida. Vahetult enne serveerimist raputa peale peenelt riivitud juustu ning lase sel mõni hetke sulada. Serveeri kohe ja naudi – nii maitse kui tekstuur on tõeliselt võluvad ning energiat jätkub kauemaks!

Armastust teie südameisse ja padadesse!

Evelin