Toiduuudised

„Eestlane eelistab klassikalisi maitseid ehk tema lemmikud on must rukkileib ja peenleib,“ ütleb Maxima Eesti turundusjuht Tiia Schapel. Millist leiba siis eelmisel aastal kõige rohkem osteti?

Kuidas on leivavalik poes viimastel aastatel muutunud?  (1)

Kersti Eero, 15. jaanuar 2022 08:10

Valikut jagus ja jagub ka täna igale maitsele. Pilt on tehtud Rimi avamisel Haapsalus.

Foto: Teet Malsroos

Kui Coopi ja Prisma kauplustes olevat leivaliste valik suurenenud, siis Rimis hoopis pigem vähenenud. Ikka selleks, et tarbija oma lemmiktooted paremini üles leiaks, kinnitab kaupluseketi ostujuht.

„Prisma valikus on kuni 90 leivatoodet, aga kõik neist ei ole igas kaupluses esindatud,“ ütleb Prisma Peremarketi kategooriajuht Kätlin Heimonen. Milliseid leivatooteid ostjad eelistavad, sõltuvat nii konkreetse kaupluse asukohast kui ka nädalapäevast. Kui nädala sees lähevad paremini kaubaks pigem väiksemad leivad ja korraga vähem, siis reedel ja nädalavahetustel ostetakse juba suuremaid ja rohkem. Supermarketites eelistatakse pigem väiksemaid ja hüpermarketites suuremaid leivalisi. Mõned erisused sõltuvad ka paigast. Näiteks Tartus on populaarsed lähipiirkonnas küpsetatud leivad-saiad. „Müügid ei ole küll väga suured, kuid oma ostjaskond on neil alati,“ märgib Heimonen.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

15.01.2022
LEIB: eestlane armastab endiselt rukkileiba ning otsib üha usinamalt täistera ja seemneid