KohvFoto: Unsplash
Toiduuudised
14. jaanuar 2021, 17:48

EESTLASTE KOHVIEELISTUS: keskmise röstiga uba ning palun rohkem latte’t ja cappuccino’t! (1)

Eestlased eelistavad aina rohkem keskmise röstiga kohviube, mis tagab kohvijoogile täidlasema maitse, selgus rahvusvahelise uuringufirma IPSOS andmetest. Siiski on aga populaarseima topsikohvi müüja sõnul näha trendi heledama rösti ja eritellimusel valmistatud kohviubade suunas. 

Hea kohv sõltub nii kohviubade päritolust kui ka röstimise astmest. Kohvi röstimisastmed jagunevad heledaks, keskmiseks ja tumedaks. Mida vähem on kohviuba röstitud, seda rohkem tulevad välja kohvimarja algupärased maitsed. Näiteks võib väiksema röstimisastme juures tunda väga palju erinevaid maitsenoote – tsitrused, aprikoos, viigimari, pähklid, šokolaad, on kirjas Toidutarele saadetud pressiteates.

„Väga oluline on leida õige tasakaal võimalike röstimisastmete vahel, et tagada soovitud järelmaitse ning et kohv ei muutuks tarbija jaoks ootamatult hapukaks. Samamoodi on oht, et kui tarbija on harjunud tumeda röstiga, siis röstimisastme muutudes võib jääda mulje, et tegemist on lahjema kohviga, kuna puudub tugev mõrkjas järelmaitse. Tegelikkuses see nii ei ole,“ kirjeldas Circle K kohvi tootejuht. Kohv säilitab oma kanguse olenemata röstimisastmest.

Maris Puuleht nentis, et kogu Baltikumis on näha, kuidas klientide maitseharjumus on suundumas heledama rösti suunas ning üha enam eelistatakse kasutada eritellimusel kohviube. 

„Keskmise röstimisastmega kohvioad sobivad ideaalselt piimakohvide valmistamiseks, mida  eelistab 80% tarbijatest. Üha populaarsem on ka 500ml XL kohv, mille valib juba suisa 28% tarbijatest,“ sõnas Puuleht.

Rahvusvaheline uuringufirma IPSOS tarbijauuringutes osaleb igakuiselt 600-900 inimest ning tulemused kalibreeritakse kvartaalseteks.  Uuringusse olid arvatud Eesti suurimad kütusejaamad Circle K, Alexela, Olerex, Neste, poekett R-Kiosk, CoffeeIn, kiirtoidurestoranid McDonalds ja Hessburger ning supermarketite ketid nagu Selver, Rimi ja Prisma.

Rahvusvahelise uuringufirma IPSOS uuringu kohaselt hindab 60% Eesti tarbijatest parimaks teele kaasavõetavaks joogiks Circle K kohvi, järgnevad Coffee In ning Reval Cafe.